Proces


Tropicielu jak już wiesz Twój zespół prowadzący śledztwo liczy 4 osoby. Kolejne zagadki (opisane w zakładce ZADANIA) będziesz wykonywał zawsze zgodnie z zasadami:



- korzystając z Internetu zbierz jak największą liczbę dowodów w formie: ilustracji, zdjęć, tekstu itp. potrzebnych do rozwiązania zagadki;
- dowody gromadź, wszystko kopiuj i wklejaj do odpowiedniego dokumentu w folderze MATERIAŁY na dysku Google;
- podziel się wiedzą i materiałami z członkami zespołu, wspólnie wybierzcie najbardziej wartościowe dowody;
- ustal wspólnie z członkami zespołu dochodzeniowego harmonogram prac, podział ról członków zespołu przy redagowaniu slajdów prezentacji multimedialnej.


Pamiętaj, że każda  informacja ma swojego autora, więc zapisuj jej źródło. Swoją wiedzę o prawach autorskich możesz sprawdzić rozwiązując quiz: link.




Dochodzenie jest długie więc będzie przebiegało etapami zgodnie z poniższym harmonogramem: 


Zagadka 1
(praca w szkole, czas: 2 * 45 min) 

Poszukiwanie dowodów. 
Tropicielu wytrop komputer z Internetem i wspólnie z innymi szperaczami wyszukaj w Internecie informacje o fonoholizmie. Będą potrzebne do rozwiązanie zagadki 1. Wytrop  też ilustracje obrazujące, jak ludzie młodzi i starzy spędzają czas z wymarzonym gadżetem. Postaraj się zgromadzić jak najwięcej. 


Tworzenie raportu.
Wszystkie informacje zbierzesz i posegregujesz.
Po dyskusji w grupie utwórzcie z tych materiałów kilka slajdów niezwykłej prezentacji.

              
Zagadka 2 
(praca w szkole, czas: 2 * 45 min) 

Poszukiwanie dowodów. 
Tropicielu  wykonałeś "kawał dobrej roboty", czas na kolejne zadanie. Dziś rozwiążesz zagadkę 2. Odkryjesz, jakie są zalety korzystania ze smartfona. Pomogą Ci w tym pozostali członkowie zespołu. Szperaczu poszukaj informacji w Internecie, sprawdź ich wiarygodność i wybierz najważniejsze. Na zadanie masz 40 minut. 


Tworzenie raportu.
Teraz możecie przystąpić do wykonania kolejnych slajdów.




Zagadka 3 
(praca w szkole, czas: 2 * 45 min) 

Poszukiwanie dowodów.
Dziś Tropicielu rozwiążesz zagadkę 3. Wyszperasz informacje o minusach korzystania ze smartfona. Koledzy liczą na Twoją wrodzoną ciekawość i niezwykłe umiejętności w posługiwaniu się przeglądarką internetową. Pamiętaj o zbieraniu dowodów w formie: ilustracji, zdjęć, tekstu itp. Masz na to 40 minut.

Tworzenie raportu.
Z zebranych informacji wybierzcie najważniejsze i umieścicie je na slajdach.


Zagadka 4 
(praca w szkole, czas: 2 * 45 min) 

Poszukiwanie dowodów. 
Tropicielu czas na kolejną zagadkę 4. Tym razem udowodnisz, czy ma znaczenie jaki rodzaj, model komórki posiadasz? 

Tworzenie raportu.
Wyszukałeś teksty, rysunki, zdjęcia, dokonałeś ich selekcji to do dzieła. Utwórzcie ze zgromadzonych materiałów kilka kolejnych slajdów prezentacji. 



Zagadka 5
(praca w szkole, czas: 2 * 45 min) 


Poszukiwanie dowodów. 
Teraz Tropicielu korzystając z zasobów Internetu zainteresujesz się rozwiązaniem zagadki 5. Przed Tobą niezwykłe badania. Należy udowodnić, czy możemy żyć bez mediów społecznościowych? Musisz wykazać się wielką dociekliwością. Masz na to zaledwie 40 minut. Proponuję obejrzenie filmu: link

Tworzenie raportu.
Wykonasz dziś kolejne slajdy Waszej wspólnej prezentacji.


Zagadka 6
(praca w szkole, czas: 2 * 45 min) 


Poszukiwanie dowodów. 
Tropicielu, czy wiesz jak wygląda profesjonalna ankieta? Tym razem otrzymasz nowe narzędzie. Stworzysz krótki formularz oraz zabawisz się w ankietera. 
Przebadasz kolegów i koleżanki z Twojej szkoły. Na  wykonanie tego polecenia macie tydzień. 




Zagadka 7 
(praca w szkole, czas: 2 * 45 min) 


Analiza danych.
Przebadałeś uczniów Twojej szkoły. W ten sposób rozwiązałeś zagadkę 7. Masz już zebrane dowody w postaci wypełnionych ankiet. Teraz je przeanalizujesz.

Tworzenie raportu.
Dziś Tropicielu opracujesz wyniki ankiety i przedstawisz je w formie wykresu. Do dyspozycji masz nowe narzędzie w postaci arkusza kalkulacyjnego. Wykonasz niesamowicie kolorowe wykresy i umieścicie je w prezentacji.




Zadanie 8 
(praca w szkole, czas: 2 * 45 min) 

Tworzenie raportu końcowego.
Tropicielu śledztwo dobiegło końca czas na  końcowy raport. Teraz zajmiesz się "szlifowaniem", czyli poprawianiem, doskonaleniem i publikowaniem wspólnej prezentacji na stronie internetowej szkoły.